نظرسنجی درباره برنامه‌های گفتگومحور صداوسیما

در یک طرح نظرسنجی تلفنی در خرداد ماه ۱۳۹۹، میزان استفاده مردم از رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری طرح دربرگیرنده مردان و زنان بالای ۱۸ سال در کل کشور و تعداد افراد نمونه ۱۵۸۲ نفر بوده است.
یافته‌های نظرسنجی درباره میزان استفاده مردم از رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد ۴۵٫۸ درصد پاسخگویان از صداوسیما، ۳۱٫۲ درصد از شبکه‌های اجتماعی مجازی، ۱۰٫۳ درصد از سایت‌های اینترنتی، ۶٫۹ درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای و ۱٫۳ درصد از روزنامه‌ها و مجلات استفاده می‌کنند.
در میان برنامه‌های مختلف صداوسیما ۵۹٫۳ درصد از کل پاسخگویان اخبار، ۵۵٫۱ درصد فیلم و سریال، ۱۵٫۸ درصد برنامه‌های ورزشی، ۱۴٫۶ درصد برنامه‌های مستند، ۱۳٫۶ درصد برنامه‌های طنز و ۱۱ درصد برنامه‌های کودک و نوجوان را بیشتر از سایر برنامه‌های این رسانه دنبال می‌کنند. لازم به ذکر است در این سؤال پاسخگویان از میان گزینه‌های متعدد می‌توانستند سه گزینه انتخاب نمایند.
در پرسشی از پاسخگویان پرسیده شده است: «به نظر شما صداوسیما واقعیت جامعه را منعکس می‌کند؟» که ۴۶٫۵ درصد پاسخگویان به این پرسش پاسخ منفی داده‌اند و در مقابل، ۳۲٫۶ درصد معتقدند صداوسیما واقعیت‌های جامعه را منعکس می‌کند.

منبع: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

Leave a Reply