استفاده کلیشه‌ای از واژه «سواد رسانه‌ای»

استفاده کلیشه ای از سواد رسانه ای

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

امروز در رسانه‌های مختلف شاهد جنگ روایت‌ها هستیم و اگر بتوانیم کاربران را با شیوه تولید روایت در رسانه آشنا کنیم، بخش زیادی از آموزش فرهنگ مصرف و سواد رسانه‌ای را انجام داده‌ایم.

 

علیرضا پورجعفری کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه می‌گوید:
« چیزی که از آن به عنوان فرهنگ مصرف رسانه تعبیر می‌کنیم؛ یعنی کی، کجا، چگونه و چه زمانی ما مصرف رسانه‌ای را انجام می‌دهیم. منظور از فرهنگ مصرف، شناخت رسانه است. ما اگر رسانه، فضای مجازی و هر چیزی که در این فضا تعبیر می‌کنیم را کامل به آن مسلط باشیم و بشناسیم، ناخودآگاه به عنوان کاربر خود را نزدیک به فرهنگ استفاده از آن کرده‌ایم. »
او بر این باور است که منظور از فرهنگ مصرف به جای رژیم مصرف یعنی آموزش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا در حوزه‌هایی است که علاقمند به آن هستند. یعنی به خانم خانه‌دار یاد دهیم که نوآوری‌های خانه‌داری، آشپزی و نکات بچه‌داری را با دیگران به اشتراک بگذارد؛ یا به دانشجو یاد دهیم در خصوص علمی که فرا‌می‌گیرد، به دیگران هم آموزش دهد. این‌ها می‌توانند در این رسانه‌ها به تولید محتوا بپردازند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Leave a Reply