جمال احمدی، مدیر ارتباطات و رسانه کافه بازار، توضیحاتی درباره تغییر الگوی رفتاری کاربران ایرانی در روزهای شیوع ویروس کرونا ارائه داد.

کافه بازار در توئیتی به صورت خلاصه اطلاعات الگوی رفتاری کاربران را به نمایش گذاشته بود. با توجه به این فهرست ما متوجه می‌شویم اکثر کاربران به دنبال این بوده‌اند که آیا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر. این مسئله از جستجوی بسیار بالای عباراتی مانند کرونا، تست کرونا، نرم‌افزار کرونا و موارد این چنینی به دست آمده است. البته این مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. زیرا عده زیاد دیگری از کاربران به دلیل خانه نشین شدن به دنبال بازی و برنامه‌هایی بودند که زمان فراغت آن‌ها را پر کند.

شیوع کرونا می‌تواند زمانی برای بررسی دقیق‌تر رفتاری انسانی و تغییر آن در شرایط مختلف باشد. این گزارش تنها بخش بسیار کوچکی از الگوهای رفتاری انسان‌ها است. البته از آمار بررسی شده می‌توان برای بهبود نر‌م‌افزارهای مختلف و جلوگیری از شکست آن‌ها نیز استفاده کرد. در واقع باید گفت که این برنامه‌ها و آمار جدیدشان نشان‌دهنده تغییر نیاز مردم در شرایط مختلف هستند و توسعه‌دهندگان بازی و نرم‌افزار باید در این شرایط هوشیار باشند. برنامه‌های مرتبط با ویروس کرونا یا بازی‌های سرگرم کننده برای گذران وقت در روزهای خانه نشینی دارای رشد دانلود قابل توجهی بودند و این نشان دهنده در خواست کاربران است. در نتیجه باید برای کاربران چیزی را ارائه کرد که آن‌ها نیاز دارند.

منبع: سایت باشگاه خبرنگاران جوان